Naruszenie granic standardowego odlotu według wskazań przyrządów przez samolot Boeing 757-200 258/05

Data zdarzenia: 
21 August, 2005 - 06:04

Lokalizacja

Poland
50° 6' 41.4432" N, 8° 40' 49.8216" E

Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 258/05

Miejsce zdarzenia: Frankfurt nad Menem
Państwo: Niemcy

Rodzaj i typ statku powietrznego: samolot Boeing 757-200
Znaki rejestracyjne: brak

Przyczyna incydentu:
1. Niedokładne lub pochopne przesłuchanie informacji ATIS, co spowodowało, że załoga statku powietrznego po starcie próbowała nawiązać łączność na częstotliwości radiowej publikowanej na karcie, a nie na częstotliwości obowiązującej w czasie zdarzenia, która była rozgłaszana w informacji ATIS.
2. Brak łączności po starcie i szukanie na karcie drugiej częstotliwości radiowej spowodował , że samolot niewłaściwie kontrolowany przez pilota wykonywał lot niezgodnie z opublikowanym SID SULUS 2S.
3. Niedokładne i nieumiejętne wprowadzenie punktów do FMS, co spowodowało, że samolot po starcie wykonywał lot niezgodnie z opublikowanym SID SULUS 2S.

Zalecenia profilaktyczne:
1. Przeprowadzenie dodatkowego szkolenia obejmującego pracę na CDU, ż e szczególnym uwzględnieniem sposobów kreowania nowych punktów.
2. Przeprowadzenie dodatkowego szkolenia wznawiające CRM w zakresie: Preflight Check, Taxi, T/O, Initial Climb, SID-restrictions.

ZałącznikWielkość
2005_258_U.pdf165.21 KB
comments powered by Disqus