Lokalizacja
Opis: W dniu 22 czerwca 2015 r. o godz. 08.46 UTC w samolocie rejsowym DHC-8-Q400 lecącym z Rzeszowa do Warszawy, podczas zniżania do FL140 pojawił się komunikat TCAS „TA”. Załoga włączyła światła lądowania i komunikat w kabinie pasażerskiej „zapiąć pasy”. Kontroler ruchu lotniczego GAT ACC sektora „R” wydał instrukcję zatrzymania zniżania i wykonania zakrętu na kurs 60 stopni. Załoga włączyła tryb „ALT HOLD” FL170.
O godz. 08.46 UTC do kontrolera ruchu lotniczego kontroli obszaru GAT ACC sektora „R” zgłosiła się załoga samolotu Włoskich Sił Powietrznych M346 na wznoszeniu do FL370, przecinając w tamtym momencie FL150 i powodując zaniżenie separacji z samolotem DHC-8-Q400. Załoga samolotu M346 otrzymała instrukcję zatrzymania wznoszenia i wykonania zakrętu na kurs 220 stopni. Podjęte przez kontrolera ruchu lotniczego działania w stosunku do obydwu statków powietrznych spowodowały, iż najmniejsza separacja pozioma pomiędzy nimi wyniosła ok. 5 NM i pionowa 400 ft. Po uzyskaniu wymaganej separacji załogi obydwu statków powietrznych wznowiły nawigację zgodnie ze złożonymi planami lotów.
Miejsce zdarzenia: FIR Warszawa (okolice m. Dęblin)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Bombardier DHC-8-Q400
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 1113/15
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
20151113rk.pdf | 277.2 KB |