Lokalizacja
Opis: 22 września 2020 r. do Ośrodka Szkolenia Lotniczego na lotnisku Rzeszów-Jasionka (EPRZ), przybył pilot samolotowy z licencją PPL(A) w celu wykonania lotu treningowego. O godzinie 14:00 LMT przejął samolot Tecnam T-2008-JC od Organizacji Obsługi Technicznej AMO po wykonaniu planowych czynności obsługowych zgodnie z CRS. Po przygotowaniu się do lotu pilot, w obecności instruktora, zatankował samolot i wykonał przegląd przedlotowy. Zajął miejsce w kabinie i po uzyskaniu pozwolenia od kontrolera uruchomił silnik i przeprowadził jego próbę. Po prawidłowej próbie pracy silnika pilot otrzymał zgodę na kołowanie i start. Po starcie z pasa 27 wznosił się po prawym kręgu i z 3 zakrętu odszedł w kierunku północnym do punktu „MIKE”. Na wysokości 2500 ft ALT pilot zauważył migającą kontrolkę, a na wskaźniku spadek ciśnienia oleju poniżej 12 PSI. Przerwał wznoszenie i wykonał zakręt w lewo zgłaszając kontrolerowi TWR problem z ciśnieniem oleju, które gwałtownie zaczęło się obniżać i spadło do wartości 3 PSI. Chwilę później pilot usłyszał stukot silnika, zauważył dym wydobywający się spod jego osłony i silnik się zatrzymał. Pilot zgłosił komunikat MAYDAY, zamknął zawór paliwa, wyłączył zasilanie elektryczne i wykonał lądowanie na wybranym polu. W trakcie lądowania samolot nie został uszkodzony, a pilot nie odniósł obrażeń ciała.
Miejsce zdarzenia: Wysoka Głogowska k. Rzeszowa
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Tecnam P-2008-JC
Znaki rejestracyjne: SP-WBI
Numer akt: 2020/3028
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2020_3028_uchwala.pdf | 142.8 KB |