Wyłączenie się silnika samolotu EOL-2 VM SP-YUO w locie wymuszające lądowanie awaryjne 156/09

Data zdarzenia: 
26 March, 2009 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

lotnisko Elbląg
Poland
54° 8' 28.6692" N, 19° 25' 25.3164" E

Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 156/09

Miejsce zdarzenia: lotnisko Elbląg (EPEL)
Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: samolot klasy specjal EOL-2 VM
Znaki rejestracyjne: SP-YUO

Przyczyna incydentu:
Zbyt późne włączenie podgrzewu gaźnika, co spowodowało wyłączenie się silnika w powietrzu i wymusiło lądowanie awaryjne na użytkowej części lotniska Elbląg.

Okoliczności sprzyjające zaistnieniu zdarzenia lotniczego:
Warunki atmosferyczne sprzyjające wystąpieniu oblodzenia gaźnika.

Zalecenia profilaktyczne:
W trakcie szkoleń teoretycznych i praktycznych uczniów i pilotów przypomnieć o możliwości wystąpienia oblodzenia gaźnika w różnych warunkach atmosferycznych.

ZałącznikWielkość
Uchwała59.77 KB
comments powered by Disqus