Brak sygnalizacji wypuszczenia i zablokowania przedniego podwozia samolotu Tecnam P-2006T SP-DZW podczas lądowania 509/11

Data zdarzenia: 
26 May, 2011 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

Poland
51° 43' 23.736" N, 19° 24' 17.3412" E

Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 509/11

Miejsce zdarzenia: lotnisko Łódź - Lublinek (EPLL)
Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: samolot Tecnam P-2006T
Znaki rejestracyjne: SP-DZW

Przyczyna incydentu:
Przyczyną incydentu, polegającego na braku sygnalizacji wypuszczenia i zablokowania
przedniego podwozia, był ubytek grubości ochronnej warstwy lakierniczej na elemencie
pod mikrowyłącznikiem lampki sygnalizującej zablokowanie przedniego podwozia, co
spowodowało zwiększenie przestrzeni między mikrowyłącznikiem a tym elementem i brak
możliwości prawidłowego działania mikrowyłącznika. Po wyregulowaniu położenia
mikrowyłącznika usterka ustąpiła.

Komisja nie formułuje zaleceń profilaktycznych.

ZałącznikWielkość
2011_509_U.pdf57.25 KB
comments powered by Disqus