Lokalizacja
Opis: Śmigłowiec wykonywał przebazowanie operacyjne z EPWR Wrocławia/Strachowice do EPSC
Szczecin/Goleniów w celu wykonania prac okresowych. Podczas podejścia do lądowania,
w dolocie do czwartego zakrętu, wyświetliła się komunikat „F POMP AFT” (co oznacza
uszkodzenie lub praca w stanie suchym tylnej pompy przepompowującej), przy wskazywanym
(wg wskazań paliwomierza) stanie paliwa 380 litrów w zbiorniku głównym. Po wykonaniu
czynności zgodnie ze stosowną listą kontrolną komunikat zniknął.
Po wykonaniu płytkiego zakrętu na prostą do lądowania wyświetliły się komunikaty
„F POMP AFT” i „F POMP FDW” (co mogło świadczyć o wypracowaniu paliwa ze zbiornika
głównego). Pilot włączył pompy podpompowujące. Pomimo pozostałości (wg wskazań
paliwomierza) 240 litrów pilawa w zbiorniku głównym, rozpoczęło się zużywanie paliwa ze
zbiorników rozchodowych. Faktycznie w zbiornikach śmigłowca brakowało około 240 litrów
paliwa. Na chwilę przed lądowaniem wyświetliła się przestroga „FUEL” (paliwo). Lądowanie
odbyło się bez następstw. Po usunięciu niesprawności i wykonaniu stosownych testów przywrócono
śmigłowiec do
eksploatacji.
Miejsce zdarzenia: Strefa lotniska Szczecin-Goleniów
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Śmigłowiec EV 135 P2+
Znaki rejestracyjne: SP-HXG
Numer akt: 373/11
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
20110373U.pdf | 160.54 KB |