Lokalizacja
Opis: W dniu 29 stycznia 2017 r. podczas wykonywania procedury zniżania w celu wykonania lądowania na lotnisku La Palma (GCLA), na poziomie lotu 280 załoga usłyszała komunikat „Intermitten Cabin Altitude Horn”. Załoga wykonała elementy pamięciowe z listy kontrolnej „Cabin Altitude Warning”, rozpoczęła procedurę „Emergency Descend”, za pomocą „Outflow Valve” zmniejszyła wznoszenie ciśnieniowe kabiny z 1200 ft/min do 800 ft/min. Wysokość kabinowa znajdowała się w okolicach 10000 ft, w związku z powyższym nie było potrzeby aktywowania masek tlenowych dla pasażerów, aczkolwiek dowódca statku powietrznego poinformował personel pokładowy o całej sytuacji oraz o możliwości wypadnięcia masek tlenowych dla pasażerów w przypadku wzrostu wysokości kabinowej. Pomimo zadeklarowania sytuacji niebezpiecznej wymagającej natychmiastowego zniżania kontakt z ATC był utrudniony ze względu na prowadzoną przez kontrolera ruchu lotniczego ciągłą korespondencję z innymi załogami. Po osiągnięciu przez samolot wysokości 10000 ft kapitan zmniejszył prędkość opadania i kontynuował dalszy lot do lotniska docelowego. Lądowanie oraz zakołowanie do miejsca postoju odbyło się bez przeszkód. Po lądowaniu kapitan dokonał wpisu do dziennika technicznego.
Miejsce zdarzenia: Port lotniczy La Palma (GCLA)
Państwo: Hiszpania
Rodzaj i typ statku powietrznego: Boeing 737-800
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 176/17
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
20170176rk.pdf | 209.79 KB |