Niewłaściwe wskazania sygnalizacji podwozia podczas lotu samolotu Piper PA-28R-201 974/14

Data zdarzenia: 
2 July, 2014 (godzina nieokreślona)

 Opis: Załoga w składzie instruktor-pilot i pilot-uczeń wykonywała lot szkolny do strefy w ramach przeszkolenia na nowy typ samolotu. Po starcie załoga zaobserwowała niewłaściwe wskazania sygnalizacji podwozia (przy położeniu dźwigni w pozycji „Schowane” świeciły się lampki koła lewego i prawego podwozia głównego wskazujące na jego wypuszczenie). Nastąpiło wybicie bezpiecznika automatycznego zabezpieczającego obwód elektropompy hydraulicznej chowania podwozia. Załoga przerwała zadanie i zgłosiła powrót do lotniska. Po włączeniu bezpiecznika pompy i przestawieniu dźwigni podwozia w pozycję DOWN nastąpiło wypuszczenie przedniej goleni, a sygnalizacja wskazywała na prawidłowe wypuszczenie i zablokowanie na zamkach całego układu podwozia (3 lampki zielone). Po wizualnym sprawdzeniu prawidłowości położenia podwozia przez obserwatorów z ziemi załoga wykonała bezpieczne lądowanie nie deklarując sytuacji w niebezpieczeństwie. 

Miejsce zdarzenia: w trasie
 
Państwo: Polska
 
Rodzaj i typ statku powietrznego: Piper PA-28R-201
 
Znaki rejestracyjne:
 
Numer akt: 974/14
 
Powiązane raporty:
ZałącznikWielkość
2014_0974_u.pdf206.33 KB
comments powered by Disqus