Zadziałanie sygnalizacji pożaru silnika samolotu ATR-72 SP-LFC w trakcie lotu i przerwanie rejsu 839/09

Data zdarzenia: 
2 October, 2009 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

Poland
52° 9' 15.3108" N, 20° 58' 11.01" E

Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 839/09

Miejsce zdarzenia: lot Warszawa (EPWA) - Rzeszów (EPRZ)
Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: samolot ATR-72
Znaki rejestracyjne: SP-LFC

Przyczyna incydentu:
Uszkodzenie układu instalacji przeciwpożarowej silnika nr 1 co najprawdopodobniej
spowodowane było uszkodzeniem złącza tej instalacji podczas obsługi technicznej związanej
z koniecznością jej odłączenia/przyłączenia.

Zalecenia profilaktyczne:
Komisja akceptuje zalecenia profilaktyczne sformułowane przez EuroLOT S.A. dotyczące:
• poinformowania pilotów operatora o zaistniałym zdarzeniu;
• powiadomieniu producenta statku powietrznego;
• przesłanie informacji z badania incydentu lotniczego do LOTAMS.

ZałącznikWielkość
2009_839_U.pdf58.24 KB
comments powered by Disqus