Lokalizacja
Opis: Pilot nie posiadał uprawnienia do wykonywania lotów nocnych VFR, został więc przed wylotem poinformowany przez Dyrektora Targor Flight Club, że musi wrócić najpóźniej o godzinie 20:30. Pomimo posiadanej wiedzy o czasie zachodu słońca, pilot wykonał start z lotniska EPOD dopiero o godzinie 20:12 LMT, nie mając możliwości dolotu do EPGY w czasie przepisowego dnia czyli do godziny 20:48 LMT. Podczas przelotu na trasie EPOD-EPGY, pilot nie nawiązał łączności ze służbami informacji powietrznej FIS Olsztyn. Obecni na lądowisku Kierownik Szkolenia i Dyrektor prowadząc w ostatniej fazie lotu stały kontakt radiowy z pilotem uznali, że warunki panujące w bezchmurny, letni wieczór, są wystarczające dla wykonania bezpiecznego lądowania jeszcze bez konieczności rozstawiania świateł do lądowania. Lądowanie odbyło się poprawnie.
Miejsce zdarzenia: Lądowisko Grądy (EPGY)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Cessna 152
Znaki rejestracyjne: SP-CKP
Numer akt: 1631/15
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2015_1631_rk.pdf | 225.74 KB |