Opis: Podczas wprowadzania zmian danych wpisanych w komputerze nawigacyjnym (wiatry i temperatury w punktach trasy) zniknęła cała zapisana wcześniej trasa, oprócz aktywnego punktu FOXXE i NEXT LOACH. Załoga, po otrzymaniu zgody DIR TO LOACH, wytyczyła nowy kurs. Według oświadczenia załogi, z powodu silnego bocznego wiatru oraz niedogodności zarejestrowania pozycji w dowolnym czasie (nieczytelne klawisze CDU), nowy kurs został wprowadzony niedokładnie. Załoga poprosiła kontrolera o pomoc w ocenie wprowadzonego kursu. Kontroler zapytał, czy samolot spełnia warunki MNPS. Kapitan opisał sytuację. Kontroler nakazał kurs 270. Załoga miała 4 źródła pozycji, ale nawigacja odbywała się tylko w oparciu o plotting chart. Załoga otrzymała zezwolenie DIR 5750N. Załoga ponownie poprosiła o ocenę wprowadzonego kursu. Samolot wylądował na lotnisku CYYR (Goose Bay). Po lądowaniu usterka CDU zresetowała się. Rejs powrotny do WAW wykonano bez ETOPS.
Miejsce zdarzenia: Trasa Newark-Warszawa
Państwo: Stany ZJednoczone - Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Samolot BOEING 767
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 1238/10
Powiązane raporty: