Zdarzenie samolotu BOEING 767 podczas lotu z Newark (USA) do Warszawy 1238/10

Data zdarzenia: 
7 November, 2010 (godzina nieokreślona)

Opis: Podczas wprowadzania zmian danych wpisanych w komputerze nawigacyjnym (wiatry i temperatury w punktach trasy) zniknęła cała zapisana wcześniej trasa, oprócz aktywnego punktu FOXXE i NEXT LOACH. Załoga, po otrzymaniu zgody DIR TO LOACH, wytyczyła nowy kurs. Według oświadczenia załogi, z powodu silnego bocznego wiatru oraz niedogodności zarejestrowania pozycji w dowolnym czasie (nieczytelne klawisze CDU), nowy kurs został wprowadzony niedokładnie. Załoga poprosiła kontrolera o pomoc w ocenie wprowadzonego kursu. Kontroler zapytał, czy samolot spełnia warunki MNPS. Kapitan opisał sytuację. Kontroler nakazał kurs 270. Załoga miała 4 źródła pozycji, ale nawigacja odbywała się tylko w oparciu o plotting chart. Załoga otrzymała zezwolenie DIR 5750N. Załoga ponownie poprosiła o ocenę wprowadzonego kursu. Samolot wylądował na lotnisku CYYR (Goose Bay). Po lądowaniu usterka CDU zresetowała się. Rejs powrotny do WAW wykonano bez ETOPS.

Miejsce zdarzenia: Trasa Newark-Warszawa

Państwo: Stany ZJednoczone - Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: Samolot BOEING 767

Znaki rejestracyjne:

Numer akt: 1238/10

Powiązane raporty:

comments powered by Disqus