Opis: W dniu 08.11.2017 r. podczas lotu samolotu z lotniska Salalah – Oman (OOSA) na lotnisko Larnaka - Cypr (LCLK), tuż przed dolotem do punktu nawigacyjnego PASAM, na poziomie lotu (FL) 360 zaświeciła się sygnalizacja „Right Bleed Trip Off”. Załoga natychmiast wykonała czynności zawarte w Quick Reference Handbook B737 (QRH) Non-Normal Checklist (NNC) – „Bleed Trip Off”. Około 15 minut później wysokość kabinowa wzrosła do 9000 stóp i włączyła się sygnalizacja AUTO FAIL WARNING. Załoga, zgodnie z QRH, założyła maski tlenowe, ustaliła komunikację (pomiędzy CPT i F/O) i wykonała NNC. Wysokość kabinowa wahała się pomiędzy 9500 a 10500 stóp. W trakcie dalszego lotu w celu utrzymania właściwego ciśnienia kabinowego załoga zastosowała obsługę manualną. Po ustabilizowaniu wysokości kabinowej załoga zdjęła maski tlenowe. Dalsza część lotu odbyła się bez przeszkód.
Miejsce zdarzenia: Przestrzeń powietrzna FIR Cairo (HECC)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Boeing 737-800
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 3037/17
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
informacjaozdarzeniu303717.pdf | 212.94 KB |