Lokalizacja
Opis: W dniu 9 lipca 2010 r. wykonywany był lot służbowy (przewóz dwóch pracowników firmy) z lotniska Katowice-Muchowiec na lotnisko Pruszcz Gdański. Na zniżaniu pilot nawiązał łączność z „Pruszcz radio” w celu uzyskania warunków do lądowania. Otrzymał zgodę na lądowanie na betonowej drodze startowej 28. Wykonując lewy krąg, będąc w trzecim zakręcie, pilot otrzymał informację o zmianie pasa do lądowania na trawiastą drogę startową, ponieważ pas betonowy był zajęty przez samochody (próby radarów samochodowych). Lądowanie odbyło się na lewo od znaków szybowcowych. Podejście i przyziemienie przebiegło prawidłowo. Na dobiegu samolot był wybijany na poprzecznych nierównościach pasa trawiastego. W końcowej fazie dobiegu, przy prędkości ok. 20 węzłów (40 km/h), maska samolotu powoli pochyliła się ku dołowi. Chwilę po tym, śmigło zatrzymało się i przednia część samolotu oparła się o murawę lotniska. W tej pozycji samolot sunął jeszcze ok. 5 m i zatrzymał się. Pilot oraz pasażerowie nie odnieśli żadnych obrażeń.
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2010_0673_u.pdf | 200.31 KB |
2010_0673_rk.pdf | 1.18 MB |