Usterka układu hamulcowego i instalacji paliwowej samolotu PZL-110 Koliber SP-TKL 58/06

Data zdarzenia: 
10 April, 2006 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

Poland
50° 6' 35.8488" N, 22° 1' 8.4" E

Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 58/06

Miejsce zdarzenia: Rzeszów
Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: Samolot PZL-110 Koliber
Znaki rejestracyjne: SP-TKL

Przyczyna incydentu:
1. Układ hamulcowy – urwanie śruby mocującej szczęki hamulcowe,
2. Instalacja paliwowa – zdławienie przepływu paliwa wskutek zniekształcenia podkładki gumowej nr LP880.52.0.014.0 uszczelniającej króciec nr LP880.52.0.006.0 do żebra zbiornika paliwa.

Zalecenia profilaktyczne:
1. Ośrodek Kształcenia Lotniczego Politechniki Rzeszowskiej – przed dopuszczeniem do lotów sprawdzić na wszystkich samolotach PZL-110 Koliber, czy podkładka gumowa nr LP880.52.0.014.0 nie dławi przepływu paliwa.
2. Ośrodek Kształcenia Lotniczego Politechniki Rzeszowskiej – tak szybko, jak to możliwe wymienić na wszystkich samolotach PZL-110 Koliber podkładki gumowe nr LP880.52.0.014.0.
3. Użytkownicy samolotów PZL-110 Koliber – zalecenia profilaktyczne nr 1 i 2 wprowadzone w Ośrodku Kształcenia Lotniczego Politechniki Rzeszowskiej wprowadzić na wszystkich samolotach PZL-110 Koliber.
2. Producent – rozważyć wprowadzenie okresowej kontroli węzła montażowego zespołu filtra paliwa nr LP880.52.0.015.0.
3. Producent – rozważyć wprowadzenie okresowej wymiany śrub mocujących szczęki hamulcowe.

ZałącznikWielkość
2006_58_U.pdf53.35 KB
comments powered by Disqus