Lokalizacja
Opis: Pilot na planowaną trasę wystartował o godzinie 9.50. Lot po trasie przebiegał zgodnie z planem. Krótko przed końcem zadania pilot zaobserwował spadek obrotów silnika do ok. 1000 obr/min. Sądząc, że spadek ten mógł być skutkiem obladzania gaźnika włączył podgrzew, ale nie spowodowało to poprawy pracy silnika. Samolot znajdował się wtedy na wysokości ok. 300 m AGL, więc przerwał zadanie, kierując się w stronę lądowiska Rudniki. Aby poprawić pracę silnika pilot wspomagał zasilanie ręczną pompką zastrzykową, ale mimo tego silnik pracował niestabilnie i samolot systematycznie tracił wysokość. W tych okolicznościach pilot wybrał pole przygodnego lądowania. Podejście do lądowania pilot wykonywał na schowanych klapach. Przyziemienie wykonał na zdławionym silniku, z opuszczonym ogonem, na podwozie główne. Bezpośrednio przed przyziemieniem pilot powiadomił port o lądowaniu awaryjnym. Samolot przyziemił, ok. 600 m przed pasem. Po kilkudziesięciu metrach dobiegu koło przedniego podwozia wpadło w zagłębienie gruntu i samolot zatrzymał się podparty na silniku i końcówce prawego skrzydła. Pilot nie odniósł obrażeń.
Miejsce zdarzenia: Rudniki k. Częstochowy
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Cessna 152
Znaki rejestracyjne: SP-FZY
Numer akt: 1491/12
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2012_1491_rk.pdf | 775.71 KB |