Opis: Pilot pochodzenia tureckiego z licencją PPL(A) i nalotem 120 godzin, w tym 120 godzin na samolocie TECNAM P2002JF wykonywał lot z lotniska EPPO. O godz. 08.03. UTC otrzymał zezwolenie na start z RWY 28. Zgodnie z otrzymanym wcześniej zezwoleniem kontroli ruchu lotniczego po odlocie z drogi startowej RWY 20 miał wykonać lot w kierunku punktu EPPO „S” na wysokości 1500 stóp AMSL. Po dwóch minutach od startu pilot zgłosił punk „S”, został poinformowany przez kontrolera ruchu lotniczego EPPO TWR, iż służba ruchu lotniczego w stosunku do niego została zakończona i został przekazany na łączność do organu wojskowego kontroli lotniska EPKS TWR. Po chwili kontroler ruchu lotniczego EPPO TWR zauważyła na podglądzie radarowym, iż samolot TECNAM P2000JF kierował się w stronę osi podejścia do RWY 28 lotniska EPPO. Chwilę przed tym inny samolot CRJ9, będący na prostej do RWY 28 otrzymał informację o ruchu samolotu TECNAM P2000JT będącym nad punktem EPPO S i zezwolenie na lądowanie. EPPO TWR natychmiast zaczęła wywoływać pilota samolotu TECNAM P2000JT i nakazując wykonanie lotu w kierunku południowym, jednak bez rezultatu. Jednocześnie asystent EPPO TWR nawiązał łączność telefoniczną z organem EPKS TWR z informacją by przekazać pilotowi tego samolotu natychmiastowe opuszczenie strefy kontrolowanej CTR EPPO, co niezwłocznie uczynił.
Miejsce zdarzenia: CTR EPPO
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: TECNAM P2002JF
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 1297/16
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
20161297rk.pdf | 382.58 KB |