Lokalizacja
Opis: Załoga, uczeń-pilot szkolony do licencji PPL(A) z instruktorem, wykonywała lot nawigacyjny po trasie EPRJ-RPZA-EPCD-EPLB-EPST-EPRJ. Dolatując do CTR EPLB na wysokości 500 m ALT, uczeń-pilot nawiązał kontakt radiowy z TWR EPLB i złożył meldunek pozycyjny. O godzinie 12.04 LMT uzyskał zgodę na wlot w przestrzeń kontrolowaną lotniska przez punkty E i następnie S. Instruktor stwierdził, że podana przez ucznia pozycja jest nieprawidłowa i samowolnie zmienił częstotliwość radiową, przechodząc na łączność z FIS Warszawa, w celu potwierdzenia domniemanej pozycji. W międzyczasie kontroler TWR EPLB stwierdził utratę łaczności z SP-ARO i podjął działania, aby określić jego pozycję przy pomocy innych statków powietrznych operujących w pobliżu. Powiadomiono także o zaistniałej sytuacji SUP DYZ EPLB. O godzinie 12.16 załoga SP-ARO powróciła na łączność z TWR EPLB, zgłosiła widzialność lotniska i otrzymała zgodę na wykonanie „low pass”, po czym odlecieli na kolejny odcinek trasy.
Miejsce zdarzenia: CTR EPLB
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: PZL-110
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 2085/16
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2016_2085_rk.pdf | 202.62 KB |