Lokalizacja
Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 542/10
Miejsce zdarzenia: lotnisko Mielec (EPML)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: samolot PZL M-26 Iskierka
Znaki rejestracyjne: SP-DIF
Przyczyna incydentu:
Błąd w technice pilotowania polegający na niewłaściwym planowaniu podejścia
do lądowania znad przeszkody i dopuszczenie do zmniejszenia prędkości lotu, co
doprowadziło do przeciągnięcia, a następnie przepadnięcia samolotu z wysokości kilku
metrów.
Wpływ na zaistnienie wypadku miało małe doświadczenie pilota na typie statku
powietrznego oraz w lądowaniu na celność znad przeszkody znajdującej się przed
progiem pasa.
Okolicznością sprzyjającą zaistnieniu wypadku było:
Nie branie pod uwagę wpływu rozgrzanego powietrza na zachowanie się samolotu,
a tym samym nie podchodzenie do lądowania z większą prędkością;
Zalecenia profilaktyczne:
Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi
w trakcie badania zdarzenia materiałami nie formułowała zaleceń profilaktycznych.
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2010_542_U.pdf | 62 KB |