Lokalizacja
Opis: Dnia 16 czerwca 2015 r. instruktor-pilot z pilotem-uczniem wykonali cztery loty na samolocie Tecnam P2002-JF SP-TWY. Piąty lot miał być pierwszym samodzielnym lotem pilota-ucznia. Start do tego lotu odbył się o godz. 13:25 UTC, w jego trakcie pilot-uczeń zaproponował instruktorowi-pilotowi, że najpierw wykona przyziemienie z odlotem („touch and go”), a następnie „pełne” lądowanie z zatrzymaniem, na co instruktor-pilot wyraził zgodę. To „pełne” lądowanie pilot-uczeń wykonał o godzinie 13:52 UTC na drodze startowej 25L lotniska EPLL.
Po prawidłowym podejściu i przyziemieniu, w trakcie chowania klap na początku dobiegu dał się słyszeć odgłos przypominający pisk hamowanej opony. Samolot zszedł z kierunku w prawo nie reagując na przeciwdziałania pilota sterem kierunku i hamulcami, a następnie, z lekkim przechyłem w lewo, po kilku wyraźnych podskokach opuścił asfaltobetonową nawierzchnię drogi startowej, zatrzymując się na nawierzchni trawiastej tuż obok bocznej krawędzi drogi startowej, obracając się przy tym na chwilę przed zatrzymaniem w prawo w trakcie wkołowywania w rów odwadniający obok drogi startowej.
Miejsce zdarzenia: Lotnisko Łódź-Lublinek (EPLL)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Tecnam 2002-JF
Znaki rejestracyjne: SP-TWY
Numer akt: 1041/15
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2015_1041_rw.pdf | 357.75 KB |