Lokalizacja
Opis: Po ok. 10 minutach lotu, podczas przelotu nad obszarem zalesionym na wysokości ok. 450 m AGL silnik zaczął pracować nierównomiernie i tracić moc, czemu towarzyszyły jego silne drgania. Na wysokości ok. 200 m AGL pilot podjął decyzję lądowania awaryjnego z użyciem spadochronowego systemu ratowniczego GRS Galaxy. Po aktywowaniu systemu GRS Galaxy samolot opadał, a po niedługim czasie pilot stwierdził, że jego prędkość postępowa jest nadspodziewanie wysoka i umożliwia skuteczne sterowanie, wobec czego skierował go w stronę pól o nawierzchni wyglądającej na wystarczająco pozbawioną nierówności, aby wykonać lądowanie. Przyziemienie nastąpiło na skraju łąki, gdzie znajdował się rów melioracyjny, w który wpadło przednie podwozie samolotu, wskutek czego doszło do jego złamania. Samolot przemieszczał się dalej po powierzchni łąki, co doprowadziło do całkowitego wyłamania podwozia głównego z kadłuba. Doszło też wtedy do pozostałych uszkodzeń samolotu. Po zatrzymaniu pilot i podróżny bez obrażeń opuścili samolot o własnych siłach i stwierdzili, że spadochron systemu GRS Galaxy nie rozłożył się, a jego złożona czasza nadal pozostaje w swym pokrowcu, wyciągniętym na taśmie z luku w kadłubie.
Miejsce zdarzenia: Warząchewka Królewska k/Włocławka
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: ultralekki 3Xtrim 450 Ultra 17
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 2810/17
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
20172810rk.pdf | 1.87 MB |
20172810a.pdf | 7.42 MB |