Zadziałanie systemu ACAs w samolotach Embraer-145 SP-LGL i Airbus A320 HA-LPD 344/06

Data zdarzenia: 
18 September, 2006 - 09:07

Lokalizacja

Poland
54° 22' 39" N, 18° 27' 57.9996" E

Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 344/06

Miejsce zdarzenia: Gdańsk -Rębiechowo
Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: Samoloty Embraer-145 i Airbus A320
Znaki rejestracyjne: SP-LGL i HA-LPD

Przyczyna incydentu:
Prawdopodobnie duża prędkość wznoszenia samolotu Embraer 145.

Zalecenia profilaktyczne:
1.Wprowadzić zapis we właściwych dokumentach oraz jako obowiązującą procedurę, ograniczenie prędkości wznoszenia/zniżania maksymalnie do 1000 stóp na minutę w przedziale wysokości 1000 stóp przed osiągnięciem nakazanej wysokości lotu.
2. Wprowadzić zapis w Zbiorze Informacji Lotniczych AIP - Polska o ograniczeniu w Rejonie Informacji Powietrznej FIR – Warszawa, prędkości wznoszenia/zniżania maksymalnie do 1000 stóp na minutę w przedziale wysokości 1000 stóp przed osiągnięciem nakazanej wysokości lotu.
3. Przypomnieć załogom statków powietrznych o obowiązku:
• wykonywania poleceń systemu ACAS;
• niezwłocznego zgłaszania do organów służby ruchu lotniczego działań wykonywanych według poleceń systemu ACAS.
• Wizzair Airlines wypełniania właściwych formularzy zgłoszeń zdarzenia lotniczego (Meldunku o nieprawidłowości w ruchu lotniczym i ASR) i informowaniu PKBWL o zaistniałym zdarzeniu lotniczym.
4. Omówić zdarzenie z załogami statków powietrznych szczególnie latających na samolotach wyposażonych w urządzenie TCAS.

ZałącznikWielkość
2006_344_U.pdf139.04 KB
comments powered by Disqus