Lokalizacja
Opis: Kończąc lot na trasie Warszawa-Okęcie [EPWA] – Wrocław-Strachowice [EPWR] podczas
wykonywania podejścia do lądowania wg VOR do pasa DS 29 lotniska [EPWR] załoga
stwierdziła problem z wypuszczeniem podwozia – nie dawało się wypuścić normalnym
sposobem. Załoga o godz. 06:48 LMT (04:48 UTC) poinformowała o problemie EPWR TWR
i kontynuowała podejście wg VOR. Informacje o sytuacji przekazano do DP AD EPWR i LSP
EPWR. Po zejściu poniżej dolnego pułapu zachmurzenia i przejściu do warunków VMC załoga
wykonała pomyślnie procedurę awaryjnego wypuszczenia podwozia, potwierdzoną zapaleniem
się trzech zielonych lampek sygnalizacyjnych położenia podwozia GEAR DOWN.
W uzgodnieniu z EPWR TWR załoga o godz. 06.53 LMT wykonała niski przelot nad trawiastą
częścią lotniska między DS 11-26 a DK B w celu wizualnego sprawdzenia przez kontrolera
TWR stanu wypuszczenia podwozia. Po potwierdzeniu prawidłowego optycznie stanu
wypuszczenia podwozia załoga wykonała podejście z widocznością i lądowanie na DS 29
o godz. 06:58 LMT. Podejście, lądowanie oraz dobieg samolotu przebiegły bez zastrzeżeń
w asyście LSP EPWR.
Miejsce zdarzenia: lotnisko Wrocław-Strachowice (EPWR)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Piper PA-34-220T Seneca V
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 1654/13
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2013_1654_u.pdf | 205.84 KB |