Lokalizacja
Opis: 19 kwietnia 2020 roku pilot w ramach lotów treningowych wykonał przelot na lotnisko Łódź (EPLL) zgodnie z wcześniej złożonym planem lotu. Na podstawie NOTAM przestrzeń kontrolowana (CTR) lotniska Łódź (EPLL) nie była aktywna. Załoga wykonywała lot prowadząc korespondencję radiową z FIS Warszawa, a przed wejściem do CTR lotniska Łodź (EPLL) pilot otrzymał informację, aby pozostać na częstotliwości FIS Warszawa i kontynuować zaplanowane zadanie. Załoga wykonała wlot do CTR lotniska Łódź (EPLL) przez punkty nawigacyjne X,L,Y, a następnie wykonała dwa przeloty na małej wysokości (low passy) nad drogą startową 28 (pozostając na częstotliwości FIS Warszawa). Następnie kontynuowano lot zgodnie z planem przez punkty S i R w kierunku Warszawy. Po opuszczeniu rejonu lotniska Łódź (EPLL) załoga otrzymała informację z FIS Warszawa , że dyżurny portu lotniczego Łódź (EPLL) prosi o niewykonywanie (touch-go), którą pilot przyjął i potwierdził. Pilot poinformował o tym, że jest już w drodze do Warszawy, a wykonał jedynie dwa niskie przeloty (low passy). nad drogą startową 28.
Miejsce zdarzenia: Lotnisko Łódź-Lublinek (EPLL)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Cessna 172 Skyhawk
Znaki rejestracyjne: SP-MMI
Numer akt: 1106/20
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
uchwala_pkbwl_1106_20.pdf | 218.12 KB |