Wyłączenie się silnika w czasie próby przedlotowej samolotu PZL-110 Koliber SP-TKD 330/06

Data zdarzenia: 
19 October, 2006 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

Poland
50° 6' 35.8488" N, 22° 1' 8.4" E

Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 330/06

Miejsce zdarzenia: Rzeszów-Jasionka
Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: Samolot PZL-110 Koliber
Znaki rejestracyjne: SP-TKD

Przyczyna incydentu:
Wyłączenie się silnika w czasie próby przedlotowej z powodu awarii paliwowej pompy silnikowej; nie znaleziono jednoznacznej przyczyny awarii pompy ze wskazaniem, że prawdopodobną przyczyną mogło być zatarcie i blokada zaworu pompy w pozycji „otwarty”.

Zalecenia profilaktyczne:
1. Eksploatacja nadzorowana do ukończenia resursu przez zmodyfikowaną pompę liderową. W okresie eksploatacji nadzorowanej przestrzegać ustalonej z ULC-em procedury dotyczącej czynności pilota po uruchomieniu silnika, przed startem i w czasie lotu.
2. Po okresie eksploatacji nadzorowanej, przy bezawaryjnym działaniu pompy, wprowadzić modyfikację na pozostałych egzemplarzach pomp – decyzję podejmie posiadacz Świadectwa Typu w uzgodnieniu z ULC-em.

ZałącznikWielkość
2006_330_U.pdf53.76 KB
comments powered by Disqus