Opis: Po starcie pojawiły się problemy ze schowaniem podwozia (występowały one również dnia poprzedniego) - po przestawieniu dźwigni podwozia w pozycję UP na obu panelach pojawiła się sygnalizacja czerwona i zielona, kapitan ponownie przestawił dźwignię w pozycję DOWN i ponownie UP, przednie podwozie schowało się, a główne pozostało nie zamknięte. Załoga zdecydowała się zawrócić na lotnisko startu lecąc z wypuszczonym i zablokowanym podwoziem (co potwierdzała zielona sygnalizacja na obu panelach). Lądowanie odbyło się bez zgłaszania sytuacji niebezpiecznej. W wyniku sprawdzenia przez służby techniczne systemu sterowania chowaniem podwozia wymieniono zespół HARNESS podwozia przedniego i wykonano odpowiednie próby wg JIC 32-31-00-FUT-10000 z zadowalającym wynikiem.
Miejsce zdarzenia: Nie podano
Państwo: Nie podano
Rodzaj i typ statku powietrznego: Samolot ATR-72-200
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 38/09
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
20090038U.pdf | 193.36 KB |