Lokalizacja
Opis: Załoga samolotu SP-KLP wykonywała kolejny krąg treningowy do DS 28L EPBC. Po minięciu pozycji z wiatrem załoga usłyszała zgłoszenie załogi samolotu SP-ACS wracającego po wykonaniu lotu trasowego na lotnisko EPBC przed punkt VFR ZULU. Pilot SP-ACS zgłosił się do AFIS EPBC krótko przed ZULU i przekazał zamiar wejścia w krąg do trzeciego zakrętu. Załoga SP-KLP kontynuowała lot starając się nawiązać kontakt wzrokowy z samolotem SP-ACS. W trzecim zakręcie załoga SP-KLP zgłosiła pozycję i nadal nie obserwowała SP-ACS. Po wyjściu z trzeciego zakrętu załoga SP-KLP zaobserwowała SP-ACS, który wykonywał lot znacznie na lewo od kręgu i był około 300 ft niżej. Pilot SP-ACS obserwował SP-KLP po trzecim zakręcie. Kiedy samolot SP-ACS rozpoczął zakręt w kierunku DS 28L załoga SP-KLP uznała, że przetnie on jej tor lotu zbyt blisko w związku z czym zredukowała prędkość. SP-ACS wykonał podejście i pełne lądowanie na DS 28L. Odległość pomiędzy samolotami była zbyt mała dlatego załoga SP-KLP wykonała odejście na drugi krąg, co sugerował także AFISO. Po zakończeniu lotów żadna z załóg nie zgłosiła nieprawidłowości do AFIS EPBC.
Miejsce zdarzenia: Lotnisko Warszawa-Babice (EPBC)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: DIAMOND DA20-A1 / Cessna 172
Znaki rejestracyjne: SP-ACS/SP-KLP
Numer akt: 2021/0388
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2021_388_rk.pdf | 704.43 KB |