Lokalizacja
Opis: Według oświadczenia skoczka, skok został wykonany z wysokości około 4000 m AGL. Oddzielenie się od samolotu i wypuszczenie spadochronu hamującego przebiegło prawidłowo. Na wysokości około 1700 m AGL w stabilnym spadaniu skoczek prawą ręką pociągnął uchwyt, inicjując otwarcie czaszy głównej spadochronu. Po wyciągnięciu uchwytu wyczepiania, zamki obu taśm rozłączyły się. Obie taśmy nośne oddzieliły się od zamków, a system SKY HOOK spowodował otwarcie wyłogów komory czaszy zapasowej. Pilocik czaszy zapasowej został wypchnięty siłą swojej sprężyny z otwartej komory, jednak wraz z taśmą łączącą pozostawał w obszarze zawirowań za ciałem skoczka. Czerwona linka systemu SKY HOOK przymocowana z jednej strony karabinkiem do prawej taśmy nośnej czaszy głównej zablokowała się na szyi skoczka pod jego brodą, jednocześnie z drugiej strony ciągnąc hakiem taśmę pilocika czaszy zapasowej. Spowodowało to tzw. podkowę w systemie spadochronu zapasowego. Para tandemowa nadal spadała na prawym boku. Skoczek prawą dłonią ściągnął czerwoną linkę systemu SKY HOOK z szyi, co spowodowało zlikwidowanie podkowy. Zrzucenie linki systemu SKY HOOK z ciała skoczka umożliwiło otwarcie czaszy zapasowej. Czasza zapasowa otworzyła się prawidłowo. Lądowanie wykonane zostało prawidłowo na lotnisku.
Miejsce zdarzenia: lotnisko Nowy Targ ( EPNT)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Sigma II 340
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 1151/13
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2013_1151_rk_pkbwl.pdf | 1.03 MB |
2013_1151_u.pdf | 196.9 KB |