Opis: Podczas wykonywania prac okresowych po 100 godzinach lotu mechanik stwierdził pęknięcie pokrycia w dolnej części kadłuba (ok. 120 cm od krawędzi drzwi kabiny po lewej stronie). Samolot wstrzymano w dalszych lotach do czasu usunięcia usterki. Pęknięcie zostało zapoczątkowane przez lokalne uszkodzenie o charakterze udarowym, przy czym uderzenie nastąpiło od wewnątrz kadłuba (co może sugerować skutek upadku przedmiotu o wyraźnie zaakcentowanych krawędziach – np. narzędzia); nie ma możliwości stwierdzenia, kiedy do tego uderzenia doszło (czy w fazie produkcji, czy podczas eksploatacji). Zgodnie z Instrukcją Obsługi Technicznej wielkość uszkodzenia kwalifikuje się do zgłoszenia go Wytwórcy samolotu w celu opracowania technologii naprawy skorupy pokrycia kadłuba.
Miejsce zdarzenia: Baza techniczna
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Samolot LIBERTY XL2
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 1468/11
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
20111468U.pdf | 195.41 KB |