Lokalizacja
Opis: Załoga samolotu Aero AT-3 wykonywała lot treningowy z lotniska EPBC na lotnisko EPNC, gdzie planowała wykonać dwa niskie przeloty nad drogą startową (RWY) 10 na wysokości 150 metrów nad ziemią oraz powrót na lotnisko startu EPBC. Po wykonaniu pierwszego niskiego przelotu załoga samolotu Aerto AT-3 usłyszała na częstotliwości radiowej 122.200 MHz załogę drugiego statku powietrznego, która zgłosiła zamiar dolotu do lotniska z kierunku wschodniego. Załoga samolotu Aerto AT-3 dla poinformowania drugiego użytkownika, powtórzyła na częstotliwości radiowej informację, że znajduje się w pozycji z wiatrem do drogi startowej 10 oraz że zamierza wykonać niski przelot. W chwili gdy samolot Aero AT-3 znajdował się w czwartym zakręcie, załoga drugiego samolotu zgłosiła długą prostą do drogi startowej 10. Z uwagi na niespodziewaną pozycję drugiego statku powietrznego oraz utrudnioną obserwację po słońce oraz zamglenie, załoga samolotu Aero AT-3 przerwała zniżanie oraz zwiększyła prędkość. W momencie gdy załoga samolotu Aero AT-3 znajdowała się nad progiem drogi startowej 10, zauważyła drugi samolot na przeciwnym kierunku, na prostej do RWY 28, który przypominał Cessnę 172. Załoga samolotu Aero AT-3 wykonała skręt w kierunku północnym i w tym samym czasie załoga drugiego samolotu wykonała skręt w kierunku południowym oraz zgłosiła przerwane podejście. Według oceny załogi samolotu Aero AT-3 minimalna odległość między samolotami nie była niższa niż 1000 metrów.
Miejsce zdarzenia: lotnisko Chrcynno (EPNC)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Aero AT-3
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 1965/13
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2013_1965_rk.pdf | 212.5 KB |