Zadziałanie systemu ACAS w samolotach Embraer-170 SP-LDD i Airbus A318 F-GUGC 349/06

Data zdarzenia: 
29 October, 2006 - 14:10

Lokalizacja

Poland
52° 9' 50.1984" N, 20° 58' 7.5" E

Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 349/06

Miejsce zdarzenia: Warszawa
Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: Samoloty Embraer-170 i Airbus A318
Znaki rejestracyjne: SP-LDD i F-GUGC

Przyczyna incydentu:
Prawdopodobnie duża prędkość zniżania samolotu Embraer-170.

Zalecenia profilaktyczne:
1. Wprowadzić zapis w Zbiorze Informacji Lotniczych AIP - Polska o ograniczeniu w Rejonie Informacji Powietrznej FIR – Warszawa, prędkości wznoszenia/zniżania maksymalnie do 1000 stóp na minutę w przedziale wysokości 1000 stóp przed osiągnięciem nakazanej wysokości lotu.
2. Przypomnieć załogom statków powietrznych o obowiązku:
• wykonywania poleceń systemu ACAS;
• niezwłocznego zgłaszania do organów służby ruchu lotniczego działań wykonywanych według poleceń systemu ACAS.
• wypełniania właściwych formularzy zgłoszeń zdarzenia lotniczego (Meldunku o nieprawidłowości w ruchu lotniczym i ASR) i informowaniu PKBWL o zaistniałym zdarzeniu lotniczym.
3. Omówić zdarzenie z załogami statków powietrznych szczególnie latających na samolotach wyposażonych w urządzenie TCAS.

ZałącznikWielkość
2006_349_U.pdf138.23 KB
comments powered by Disqus