Zdarzenie lotnicze podczas podejścia do lądowania samolotu Piper PA-28R-201 799/16

Data zdarzenia: 
1 May, 2016 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

lotnisko Stuttgart (EDDS)
Germany
48° 41' 24" N, 9° 13' 18.9984" E

 Opis: Podczas przelotu IFR na trasie EPBC-EDDS w trakcie podejścia ILS w EDDS w warunkach VMC, po przestawieniu dźwigni położenia podwozia w pozycję WYPUSZCZONE pilot stwierdził brak sygnalizacji położenia podwozia – żadna z lampek sygnalizacyjnych nie świeciła. Po kilkakrotnym powtórzeniu czynności wypuszczania podwozia pilot przestawił dźwignie przepustnicy w pozycje IDLE dla upewnienia się, o braku sygnalizacji dźwiękowej, informującej o położeniu podwozia w pozycji SCHOWANE. Sygnalizacja dźwiękowa nie wystąpiła. Pilot zgłosił do ATC brak pewności co do położenia podwozia i po chwili uzyskał informację z wieży, że podwozie wygląda na wypuszczone. W tej sytuacji pilot podjął decyzję o lądowaniu, które przebiegło normalnie. Po dokołowaniu na stanowisko postojowe pilot zauważył, że włącznik trybu przyciemnienia prezentacji awioniki DAY/NIGHT jest ustawiony w pozycji NIGHT.

Miejsce zdarzenia: lotnisko Stuttgart (EDDS)

Państwo: Niemcy

Rodzaj i typ statku powietrznego: Piper PA-28R-201

Znaki rejestracyjne:

Numer akt: 799/16

Powiązane raporty:

ZałącznikWielkość
2016_0799_rk.pdf247.17 KB
comments powered by Disqus