Lokalizacja
Opis: Podczas przelotu IFR na trasie EPBC-EDDS w trakcie podejścia ILS w EDDS w warunkach VMC, po przestawieniu dźwigni położenia podwozia w pozycję WYPUSZCZONE pilot stwierdził brak sygnalizacji położenia podwozia – żadna z lampek sygnalizacyjnych nie świeciła. Po kilkakrotnym powtórzeniu czynności wypuszczania podwozia pilot przestawił dźwignie przepustnicy w pozycje IDLE dla upewnienia się, o braku sygnalizacji dźwiękowej, informującej o położeniu podwozia w pozycji SCHOWANE. Sygnalizacja dźwiękowa nie wystąpiła. Pilot zgłosił do ATC brak pewności co do położenia podwozia i po chwili uzyskał informację z wieży, że podwozie wygląda na wypuszczone. W tej sytuacji pilot podjął decyzję o lądowaniu, które przebiegło normalnie. Po dokołowaniu na stanowisko postojowe pilot zauważył, że włącznik trybu przyciemnienia prezentacji awioniki DAY/NIGHT jest ustawiony w pozycji NIGHT.
Miejsce zdarzenia: lotnisko Stuttgart (EDDS)
Państwo: Niemcy
Rodzaj i typ statku powietrznego: Piper PA-28R-201
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 799/16
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2016_0799_rk.pdf | 247.17 KB |