Lokalizacja
Opis: Samolot po starcie wznosił się pod znacznym kątem, z prędkością bliską Vx. Na wysokości kilku
metrów, po wzniesieniu się ponad poziom hangaru, lot został zaburzony. Jeden ze świadków
zdarzenia zgłosił, że przyczyną takiego przebiegu lotu było nieodblokowanie draka sterowego
przez pilota przed startem, który miał być zabezpieczony zapiętymi na nim pasami
bezpieczeństwa. Na podstawie zgłoszenia zdarzenie zostało zakwalifikowane jako POWAŻNY
INCYDENT. W trakcie badania inni świadkowie nie ocenili zaburzenia lotu jako
niebezpiecznego, z wyjątkiem osoby która dokonała zgłoszenia. Pilot ani świadek informujący
o zgłoszeniu nie potwierdzili jakoby przyczyną stromego startu było zablokowanie draka
sterowego pasem bezpieczeństwa. Wizja lokalna zespołu badającego zdarzenie nie potwierdziła
możliwosci zablokowania draka sterowego za pomocą pasów pilota, gdy nie obejmują one
draka sterowego (są za krótkie). Na tej podstawie zespół prowadzący badanie zaproponował
zmianę kwalifikacji zdarzenia na INNE ZDARZENIE.
Miejsce zdarzenia: Lotnisko Krosno
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Samolot MS 880 B
Znaki rejestracyjne: SP-OLE
Numer akt: 1291/11
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
20111291U.pdf | 51.83 KB |