Lokalizacja
Opis: Skoczek wykonywał skok z samolotu PZL 101, z wysokości 1000 m i z 7 s opóźnieniem otwarcia spadochronu. Po oddzieleniu się od samolotu i wykonaniu zaplanowanego opóźnienia, skoczek przystąpił do otwarcia czaszy głównej. Nie znalazł jednak uchwytu – tulejki miękkiego pilocika w systemie BOC. Po wykonaniu dwóch nieudanych prób znalezienia pilocika, otworzył czaszę zapasową. Lądowanie odbyło się bezpiecznie w rejonie startu spadochronowego, na użytkowej części lotniska. Z relacji skoczka wynikało, że kilkukrotnie sprawdzał on położenie uchwytu pilocika przed wejściem do samolotu oraz w samolocie podczas nabierania wysokości. Wówczas pilocik był na swoim miejscu. Prawdopodobnie podczas przemieszczania się skoczka w kierunku wykroju drzwi (skoczek zajmował miejsce obok pilota i siedział tyłem do kierunku lotu) nastąpiło zaczepienie uchwytu pilocika o element samolotu, co spowodowało częściowe wysunięcie pilocika z kieszonki pokrowca. Częściowe wysunięcie pilocika z kieszonki pokrowca spowodowało, że uchwyt zmienił swoje położenie (prawdopodobnie podczas spadania przesunął się na pokrowiec) i z tego powodu skoczek nie mógł go zlokalizować.
Miejsce zdarzenia: Lotnisko Leszno-Strzyżewice
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Spadochron PTCH 11/9
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 1459/12
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
20121459U.pdf | 193.06 KB |