Lokalizacja
Opis: Podczas lotu na wyholowanie szybowca, w godzinach popołudniowych w trakcie wyholowania szybowca na wysokość 350 m AGL i wykonywania przechyleń sygnalizujących pilotowi szybowca o wyczepieniu, pilot samolotu odczuł charakterystyczne siły towarzyszące wyczepieniu. W chwilę potem wychylił wolant w lewo celem wprowadzenia samolotu w zakręt do kręgu nadlotniskowego i poczuł wyraźny wzrost sił na wolancie w kanale poprzecznym połączony z tendencją do wychylania wolantu w lewą stronę. Stwierdził również brak możliwości wychylenia kolumny sterownicy w prawą stronę oraz zauważył, że napięcie linek napędu lotek biegnących wzdłuż zastrzałów jest mniejsze po stronie prawej niż po lewej. Pilot zgłosił sytuację kierownikowi lotów, a następnie wylądował bez żadnych negatywnych następstw.
Miejsce zdarzenia: rejon lotniska Lublin-Radawiec (EPLR)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Jak-12A
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 1236/13
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2013_1236_u.pdf | 204.49 KB |