Lokalizacja
Opis: Zdarzenia 2020/3561 oraz 2020/3562 miały miejsce w trakcie wykonywania lotów po kręgu nadlotniskowym.
2020/3561 – zdarzenie miało miejsce w dniu 10.11.20 r. W chwili zdarzenia po kręgu wykonywało loty 6 samolotów, a kolejny dolatywał do lotniska z punktu ECHO (od wschodu). Pilot tego samolotu dostał zgodę na włączenie się w krąg do trzeciego zakrętu, co spowodowało, że zachowanie prawidłowej separacji samolotów w ruchu nadlotniskowym po kręgu było niemożliwe. Przy takim natężeniu ruchu na kręgu kierujący lotami nie był w stanie prowadzić korespondencji radiowej dotyczącej utrzymania separacji pomiędzy poszczególnymi samolotami.
2020/3562 – zdarzenie miało miejsce w dniu 05.11.20 r. W chwili zdarzenia po kręgu wykonywało loty 6 samolotów w tym: trzy samoloty Tecnam 2008 (prędkość lotu 215 km/h) i trzy samoloty Tecnam 2006 (prędkość lotu 250 km/h). Z powodu intensywnej korespondencji radiowej pomiędzy samolotami na kręgu kierujący lotami ograniczył ją do zgłaszania pozycji „na prostej”. Utrudniało to utrzymywanie separacji, co w efekcie doprowadziło do niebezpiecznego zbliżenia się do siebie dwóch samolotów w trakcie podejścia do lądowania. Załoga jednego z nich przerwała podejście do lądowania i odeszła na drugi krąg.
Miejsce zdarzenia: lotnisko Piotrków Trybunalski (EPPT)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Tecnam P2008 i Tecnam P2006
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 2020/3561 i 2020/3562
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2020_3561_3562_uchwala1.pdf | 182.46 KB |