Lokalizacja
Opis: Samolot wykonywał lot rejsowy z lotniska EIDW (Dublin) na lotnisko EICK (Cork). Lot od
startu do końcowej fazy podejścia przebiegał bez uwag. W końcowej fazie podejścia, na
wysokości 1000 ft, wystąpiły wahania wskaźnika ścieżki schodzenia, co spowodowało oscylacje
samolotu wokół osi poprzecznej oraz zmiany prędkości o 30 kts. Kapitan odłączył autopilota
i ustabilizował samolot. Po ponownym załączeniu autopilota samolot najpierw zaczął się
wznosić, a następnie gwałtownie zniżać. W efekcie tego nastąpiła aktywacja systemu EGPWS
(ostrzeżenie sink rate i komenda pull up). Załoga wykonała procedurę GO-ARROUND.
Najniższa wysokość radiowa zarejestrowana podczas podejścia wyniosła 290 ft przy DH
(decision high) 206 ft. Załoga podjęła decyzję odlocie na lotnisko zapasowe na którym warunki
atmosferyczne umożliwiały wykonanie lądowania z widocznością.
Miejsce zdarzenia: Trasa Dublin-Cork
Państwo: Irlandia
Rodzaj i typ statku powietrznego: Samolot ATR 42-320
Znaki rejestracyjne: SP-KCA
Numer akt: 86/08
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
20080086U.pdf | 200.01 KB |