Lokalizacja
Opis: Zbliżenie się dwóch statków powietrznych w FIR EPWW w okolicach punktu nawigacyjnego UTOLU. W zdarzeniu udział brał samolot B738 lecący do EPLL od strony SUI w kierunku na UTOLU, który zniżał się do poziomu lotu (FL) 100 (lądowanie w EPLL). Na północ od UTOLU z separacją radarową ok 8NM znajdował się samolot AN 28 lecący trasą EPPW - EPDE na poziomie FL 110. Kontroler (krl) radarowy ACC obserwując prędkość zniżania B738 uznał, że może wysłać ten samolot na łączność z krl TWR EPLL. Samolot B738 został przekazany na łączność TWR EPLL w okolicy punktu UTOLU w momencie zbliżania się do poziomu FL 110 w zniżaniu do FL 100. Samolot B738 po przelocie nad punktem UTOLU będąc na łączności TWR EPLL zaczął wykonywać zakręt w lewo zgodnie z procedurą podejścia oraz zmniejszył prędkość zniżania w momencie przecinania FL 110, na którym to poziomie znajdował się samolot AN 28 (na łączności i w przestrzeni ACC). Doszło do zaniżenia separacji radarowej do 6,7 NM (wymagane minimum to 7 NM) w momencie przecinania FL 100 przez zniżającego się do lądowania B738.
Miejsce zdarzenia: Rejon Informacji Powietrznej Warszawa
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Boeing 737-800 oraz AN 28
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 670/15
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2015_0670_rk.pdf | 221.7 KB |