Lokalizacja
Opis: Podczas wznoszenia po starcie załoga miała problem z utrzymaniem wymaganego ciśnienia
w „LEFT PACK”, a co za tym idzie z utrzymaniem żądanej zmiany wysokości kabinowej. W celu
ustabilizowania „CABIN RATE OF CLIMB” załoga wznosiła się przy użyciu autopilota
ustawionego w modzie VS+2000ft/min. Użycie tego trybu pracy AP doprowadziło przed
osiągnięciem FL300 do spadku prędkości lotu do wartości 220 kts, bez reakcji załogi, co
spowodowało pojawienie się na „SPEED TAPE” ostrzeżenia „LOW BUFFET”. Załoga zauważyła
ostrzeżenie, zmniejszyła prędkość wznoszenia w celu zwiększenia prędkości lotu. ”LOW BUFFET
ALERT” zniknął po ok. 5 sekundach.
Miejsce zdarzenia: Lotnisko Hurghada
Państwo: Egipt
Rodzaj i typ statku powietrznego: Samolot BOEING 737-400
Znaki rejestracyjne: SP-ENF
Numer akt: 805/11
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
20110805U.pdf | 191.91 KB |