Lokalizacja
Opis: Podczas holowania szybowca, po rozbiegu, kiedy zespół był na wznoszeniu, ale jeszcze nad lotniskiem, pilot samolotu PZL-104 Wilga 80 spojrzał na paliwomierze i stwierdził, że pływak prawego paliwomierza opiera się o dno wskaźnika, a pływak lewego paliwomierza był schowany w skrzydle. Obawiając się, że silnik samolotu może przerwać pracę, ponieważ zawór paliwowy był przełączony na prawy zbiornik, pilot próbował przełączyć zawór na lewy zbiornik. Odczuwając, że silnik traci moc, pilot wyczepił linę holowniczą i podszedł do lądowania awaryjnego jeszcze w granicach lotniska. Samolot wytracił prędkość i przepadł z kilku metrów. Uszkodzone podwozie, a szczególnie wyrwanie z goleni czopów mocowania amortyzatorów wahaczy spowodowało, że golenie oparły się na gruncie lotniska. Samolot gwałtownie pochylił się na silnik, przemieścił się do przodu o ok.14 m, a następnie skapotował. Pilot otworzył drzwi z prawej strony i opuścił kabinę.
Miejsce zdarzenia: Lotnisko Leszno-Strzyżewice (EPLS)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: PZL-104 Wilga 80
Znaki rejestracyjne: D-ELSZ
Numer akt: 930/15
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2015_0930_rk.pdf | 992.77 KB |