Lokalizacja
Opis: Po upływie zaplanowanego czasu przylotu na EPOD, instruktor nadzorujący lot rozpoczął wywoływanie ucznia na częstotliwości 122,9 (ATZ Dajtek) oraz 118,775 (FIS Olsztyn). O zaistniałej sytuacji powiadomił również telefonicznie FIS Olsztyn. Z EPOD wystartowały dwa statki powietrzne (DA-20 SP-AWM i SF-25 D-KMAX) z instruktorami na pokładzie, w celu fizycznego odnalezienia zaginionego samolotu. W tym czasie, po przerwie około 30 minut uczeń-pilot wznowił łączność radiową z w/w samolotami. Poinformował, że utracił orientację i nie zna swojej pozycji. FIS Olsztyn nie odbierał sygnałów jego transpondera. Z przekazywanych przez niego opisów znajdującego się pod nim terenu, nie można było ustalić jego pozycji. Po około 2 godzinach lotu i analizie ilości pozostałego na pokładzie paliwa, instruktor nadzorujący podjął decyzję i polecił uczniowi pilotowi wykonanie lądowania zapobiegawczego w terenie przygodnym. Uczeń pilot po lądowaniu ok. godz. 11:45 LMT na polu w miejscowości Wydminy k/Giżycka przez radio poinformował o miejscu lądowania, o braku obrażeń i o uszkodzeniach samolotu. W rozmowie telefonicznej uczeń pilot poinformował, że w trakcie lotu na wysokości 2000 stóp nad Bartoszycami doszło do zderzenia z nierozpoznanym obiektem, co spowodowało uszkodzenia lewego skrzydła samolotu.
Miejsce zdarzenia: Wydminy k/Giżycka
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Aeroprakt 22L2
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 2047/16
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2016_2047_rk.pdf | 822.02 KB |