Zdarzenie lotnicze z udziałem samolotu ultralekkiego Aeroprakt A-22L2 SP-SWOZ 2023-0083
Opis: 31 grudnia 2023 r.
Zdarzenie lotnicze podczas samodzielnego lotu ucznia samolotem UL-A Aeroprakt A22 SP-SAMA 2020/1986
Opis: 23 lipca 2020 r. o godz.
Zdarzenie lotnicze z udziałem samolotu ultralekkiego Aeroprakt A 22 L2 SP-SKRB 4170/2019
Opis: 16 września 2019 r. pilot ze świadectwem kwalifikacji na samoloty ultralekkie wykonywał loty treningowe na lądowisku Zator.
Zdarzenie lotnicze podczas rozbiegu samolotu ultralekkiego Aeroprakt 22 LS SP-SHOR 1620/20
Opis: 5 lipca 2020 r. na lądowisku Zator uczeń-pilot kontynuował szkolenie praktyczne do uzyskania świadectwa kwalifikacji UACP.
Zdarzenie lotnicze z udziałem samolotu ultralekkiego, Aeroprakt A22LS 3415/19
Opis: W dniu 06.08.2019 r. pilot samolotu ultralekkiego Aeroprakt A22LS podczas kołowania pod hangar (po zakończonym locie) najechał na gumowy pachołek umieszczony w dwóch oponach.
Zdarzenie lotnicze podczas lądowania samolotu ultralekkiego Aeroprakt-A22-L 4311/19
Opis: 22 września 2019 r. o godzinie 9:11 pilot samolotu ultralekkiego Aeroprakt-A22-L wraz z podróżnym wystartował do przelotu wg przepisów VFR z lotniska Gotartowice k.
Zdarzenie lotnicze podczas startu ultralekkiego samolotu Aeroprakt A22 L2 2438/17
Opis: Po uruchomieniu i rozgrzaniu silnika pilot rozpoczął wykonywanie startu w kierunku zachodnim lądowiska przy pełnej mocy silnika. Początkowa faza rozbiegu przebiegała prawidłowo.
Lądowanie w terenie przygodnym samolotu ultralekkiego Aeroprakt 22L2 2047/16
Opis: Po upływie zaplanowanego czasu przylotu na EPOD, instruktor nadzorujący lot rozpoczął wywoływanie ucznia na częstotliwości 122,9 (ATZ Dajtek) oraz 118,775 (FIS Olsztyn).
Zdarzenie lotnicze z udziałem samolotu Aeroprakt 22-L-2 1095/13
Opis: Podczas lądowania, w fazie przyziemienia, samolot zetknął się z ziemią trzema kołami dynamicznie, odbijając się na wysokość ok. 1m.
Zdarzenie lotnicze po przyziemieniu samolotu ultralekkiego Aeroprakt A-22L2 SP-SAOT 985/15
Opis: Lądowanie miało przebieg normalny. Po przyziemieniu podwozia przedniego samolot zaczął zbaczać z kierunku lądowania – najpierw w lewo, a następnie w prawo.