Lokalizacja
Opis: Samolot CR22T wykonywał podejścia szkolne w locie IFR w CTR EPSC. Około godziny 14.00 UTC podczas wykonywania drugiego podejścia wg ILS RWY31, po zgłoszeniu ustabilizowania, załoga samolotu otrzymała od KRL TWR EPSC zezwolenie na niski przelot nad RWY 31. Załoga prawidłowo potwierdziła otrzymaną zgodę. Po około minucie zgłosił gotowość do kołowania załoga samolotu lotnictwa komunikacyjnego . KRL TWR wydał zgodę na kołowanie i zajęcie RWY 13. Instruktor samolotu CR22T zwrócił uwagę KRL, że jest on w fazie podejścia końcowego do RWY 31 ze zgodą na niski przelot, a KRL wydał zgodę na zajęcie przeciwnego progu pasa - RWY13. Pomimo ponownego zwrócenia uwagi na konfliktowe zezwolenie, KRL ponownie zezwolił na niski przelot nad RWY 31 , informując pilota CR22T, że LOT3934 dopiero rozpoczął kołowanie.
Miejsce zdarzenia: Strefa Kontrolowana Lotniska Szczecin- Goleniów (EPSC)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Cirrus SR22T
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 383/16
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2016_0383_rk.pdf | 204.65 KB |