Lokalizacja
Opis: Wystąpienie o godz. 14:20 UTC na lotnisku EPWA zdarzenia typu nieuprawnione wtargnięcie na drogę startową ("Runway Incursion - RI") bez konieczności podjęcia działań w celu uniknięcia kolizji. Kołujący do startu pilot samolotu SR22 poprosił kontrolera ruchu lotniczego (GND) o start z pełnego dystansu drogi startowej (RWY) 29. Pilot otrzymał instrukcję zajęcia RWY 29 przez TWY E3. Samolot wjechał na RWY 29 przez TWY N3 przecinając STOP BAR (włączony na poziom 3) oraz nie stosując się do oznaczenia pionowego i poziomego „NO ENTRY”. Pilot zgłosił potrzebę opóźnienia startu, co mogło mieć wpływ na jego świadomość sytuacyjną na skrzyżowaniu TWY N3 i E3 (mimo, że sam poprosił o pełen dystans do startu z RWY 29). Pilot oświadczył, że ani on ani drugi pilot znajdujący się na pokładzie samolot nie zauważyli znaków „NO ENTRY” i STOP BAR i do czasu nawiązania z nim korespondencji przez PKBWL nic nie wiedział o incydencie.
Miejsce zdarzenia: lotnisko im. F. Chopina w Warszawie (EPWA)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Cirrus SR 22
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 1383/16
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2016_1383_rk.pdf | 207.21 KB |