Niewłaściwa sygnalizacja lampek ostrzegawczych BLEED TRIP OFF w samolocie Boeing 737-800 podczas wznoszenia po starcie 966/12

Data zdarzenia: 
10 August, 2012 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

EPWA, Warszawa/Okęcie
Poland
52° 10' 0.0768" N, 20° 58' 37.272" E

Opis: Podczas wznoszenia po starcie z EPWA zaświeciła się prawa lampka ostrzegawcza BLEED TRIP OFF. Załoga wykonała czynności nakazane przez NNC. Po dwukrotnym zresetowaniu systemu i krótkotrwałym powrocie wskazań do normy dokonano wyłączenia prawego wyłącznika PACK a następnie kontynuowano wznoszenie do poziomu przelotowego. Tuż przed osiągnięciem FL370 zaświeciła się lewa lampka ostrzegawcza BLEED TRIP OFF, czemu towarzyszyła zmiana wysokości kabinowej (wznoszenie) w tempie 2000ft/min. Po wykonaniu NNC ustabilizowano wysokość kabinową, jednak po chwili ponownie zaświeciła się lewa lampka ostrzegawcza BLEED TRIP OFF. Ponownie udało się przywrócić normalną pracę systemu. Załoga podjęła decyzję o powrocie do EPWA. W czasie zniżania praca lewego systemu wróciła do normy, lądowanie przebiegło normalnie.

Miejsce zdarzenia: EPWA, Warszawa/Okęcie

Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: Boeing 737-800

Znaki rejestracyjne:

Numer akt: 966/12

Powiązane raporty:

ZałącznikWielkość
2012_0966_u.pdf209.44 KB
comments powered by Disqus