Lokalizacja
Opis: Po wyczepieniu szybowca. uczeń kontynuował lot swobodny po prawym, czterozakrętowym kręgu nadlotniskowym. Podczas wykonywania IV zakrętu wychodząc na prostą do lądowania (na kierunku „15”) uczeń-pilot wypuścił pełne hamulce aerodynamiczne. W tym czasie szybowiec zaczął zbyt szybko opadać (tracić wysokość). Po około 3÷4 s w momencie, gdy instruktor zamierzał podać komendę „domknij hamulce” na skutek dużego opadania szybowca, uczeń-pilot sam zareagował i przymknął hamulce. Z powodu za niskiej prędkości lotu szybowiec nie zdołał wylądować na lotnisku i częścią ogonową zaczepił o uprawę pszenicy. W końcowej fazie dobiegu szybowiec przechylił się na lewe skrzydło i obrócił o ok. 30° w lewo, po czym zatrzymał się w odległości ok. 1 m od końca uprawy. Szybowiec przyziemił z niedolotem, bez wytrzymania, przed skrajem lotniska, ok. 90 m przed początkiem DS 15/33. Po rozpięciu pasów bezpieczeństwa, uczeń-pilot opuścił kabinę o własnych siłach i rozpoczął oględziny SP – stwierdził brak usterzenia poziomego.
Miejsce zdarzenia: lotnisko Świdnik k/Lublina (EPSW)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: PW-6U
Znaki rejestracyjne: SP-3660
Numer akt: 523/09
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
Raport wstępny | 93.51 KB |
2009_0523_rk.pdf | 1.25 MB |
2009_0523_u.pdf | 197.59 KB |