Lokalizacja
Opis: Po starcie załoga zaobserwowała na silniku nr 1 wahania TQ w zakresie od 88 do 91%. W fazie akceleracji, po przestawieniu przełącznika PWR MGT do pozycji CLB wartość obciążenia wału na tym silniku wzrosła do 105,7%. Pilot zredukował moc przez cofnięcie manetek PL. Załoga zdecydowała o powrocie na lotnisko startu. W locie poziomym na wysokości ok. 5000 ft AMSL, po przestawieniu przełącznika PWR MGT do pozycji CRZ lewa manetka PL została zredukowana do pozycji ok. 48º i wahania TQ lewego silnika zmieniały się w zakresie 38 – 50%. Obciążenie wału silnika nr 2 utrzymywało się na poziomie ok. 40%. Lądowanie przebiegło bez problemu.
Miejsce zdarzenia: Lotnisko Warszawa-Okęcie
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Samolot ATR 72-200
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 222/10
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
20100222U.pdf | 195.63 KB |