Lokalizacja
Opis: Podczas podejścia do lądowania w WAW stwierdzono brak górnej sygnalizacji wypuszczenia przedniego podwozia oraz ciągły sygnał dźwiękowy. Wykonano procedurę go-arround. Następnie na pozycji z wiatrem ponownie wypuszczono podwozie celem sprawdzenia znaczników przez wizjer. Z powodu trudności w odczytaniu położenia znaczników kolejno przez dwóch pilotów, poproszono o niski przelot w celu przeprowadzenia wizualnej oceny stanu faktycznego położenia podwozia. Po niskim przelocie oraz informacji z ziemi, że podwozie jest na zamkach, wykonano awaryjne lądowanie z uwzględnieniem manualnego wypuszczenia przedniego podwozia. Poinformowano kabinę, wykonano checklisty. Dobieg odbył się prawidłowo. Wykonano kołowanie na płytę postojową. Samolot został przekazany służbom technicznym. Podczas lokalizacji usterki przez służby techniczne stwierdzono usterkę sensora secondary system. Samolot dopuszczono do eksploatacji zgodnie z LOT MEL 32-6C. Następnego dnia wymieniono uszkodzony sensor oraz M278 MISCELLANEOUS SWITCHING MODULE.
Miejsce zdarzenia: Lotnisko Warszawa-Okęcie
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Samolot BOEING 737
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 927/10
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
20100927U.pdf | 249.41 KB |