Lokalizacja
Opis: Pilot szybowcowy wykonywał lot rekreacyjny w rejonie lotniska na szybowcu, którego był współwłaścicielem. Na lotnisku były wyłożone znaki startowe wyznaczające pas startów i lądowań na kierunku 270º, w części gdzie nawierzchnia trawiasta była wykoszona. Po ponad dwugodzinnym locie termicznym pilot lądował na lotnisku startu. Z uwagi na boczny wiatr, pilot zgłosił kierującemu startem zamiar lądowania na kierunku 230º, dokładnie w łożu wiatru, ale rozbieżnie do wyznaczonego pasa lądownia. Ponieważ takie lądowanie nie kolidowało z ruchem nad lotniskiem i na operacyjnej części pola wzlotów, kierujący startem wyraził na to zgodę. Podchodząc do lądowania pilot niewłaściwie ocenił ścieżkę schodzenia. Tuż przed przyziemieniem szybowiec zahaczył lewym skrzydłem o niewykoszoną trawę i wykonał „cyrkiel” obracając się o 180º. Oględziny szybowca po lądowaniu wykazały uszkodzenie węzła mocowania steru wysokości i pęknięcie pokrycia przy kółku ogonowym. Pilot nie odniósł obrażeń i opuścił kabinę szybowca o własnych siłach.
Miejsce zdarzenia: Lotnisko Gliwice-Trynek
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Szybowiec SZD-38A JANTAR 1
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 521/11
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
20110521U.pdf | 195.62 KB |