Lokalizacja
Opis: Załoga samolotu po załadunku pasażerów i bagaży przystąpiła do rozruchu silników. Jako pierwszy
uruchomiono silnik numer 2. Podczas uruchamiania silnika nr 1 APU wyłączyło się automatycznie,
a Ramp Agent firmy WRO-LOT asystujący przy rozruchu zauważył dym wydobywający się
z duszy wylotowej APU. Dyżurny Operacyjny Portu natychmiast poinformował o tym fakcie
Dyżurnego Lotniskowej Straży Pożarnej, który wysłał na miejsce zdarzenia dwie jednostki
gaśniczo-ratownicze. Wyłączono silnik samolotu oraz wyprowadzono pasażerów z pokładu.
Obecny na pokładzie samolotu mechanik linii lotniczej, będący członkiem załogi dokonał inspekcji
APU, potwierdził prawidłową ilość oleju. Podczas kolejnej próby uruchomienia APU mechanik
stwierdził wydobywający się biały dym z dyszy wlotowej i wylotowej APU, które zostało
natychmiast wyłączone. Mechanik dokonał ponownego sprawdzenia APU i stwierdził wyciek oleju
z linii powrotnej instalacji olejowej, który to olej spadając na część gorącą układu wylotowej
powodował silne dymienie. Mechanik dezaktywował APU, dokonał wpisu do DDL (Defered
Defect Log) oraz dopuścił samolot do lotu na podstawie MEL. Załoga potwierdziła sprawność
samolotu do lotu zapraszając pasażerów na pokład. 17 pasażerów zrezygnowało z lotu, pomimo
zapewnienia załogi o sprawności samolotu.
Miejsce zdarzenia: Lotnisko Wrocław-Strachowice
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Samolot AIRBUS 320
Znaki rejestracyjne: SU-PBH
Numer akt: 449/11
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
20110449U.pdf | 192.07 KB |