Lokalizacja
Opis: Podczas wykonywania piątego lądowania w serii lotów egzaminacyjnych, po przyziemieniu na
pasie betonowym zapaliła się czerwona lampka sygnalizująca nie zablokowanie przedniego
podwozia na zamkach, a następnie przednie podwozie samoczynnie schowało się, w wyniku czego
doszło do uszkodzenia samolotu. Po wypuszczeniu podwozia przed lądowaniem sygnalizacja
położenia była prawidłowa. Dnia 27.06.2012 samolot poddano inspekcji wykonanej przez
licencjonowanego mechanika, w wyniku której stwierdzono, że najbardziej prawdopodobną
przyczyną incydentu jest nieprawidłowe wyregulowanie łącznika trzymającego dolny zastrzał
podwozia. Podczas inspekcji doszło do ponownego samoczynnego schowania się przedniej goleni.
Na samolocie w tym roku była wykonywana naprawa kratownicy przedniego podwozia.
Sprawdzenie tego elementu jest wykonywane przy przeglądzie 100FH na płatowcu.
Miejsce zdarzenia: Lotnisko Dęblin
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Samolot PIPER PA-34-200T SENECA II
Znaki rejestracyjne: SP-GKA
Numer akt: 670/12
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
20120670U.pdf | 160.9 KB |